2006/07/25

How you doin', Mr Biggs?

Jag har fortfarande officiellt bloggsommarlov, och jag är fortfarande i Malmö där inget är som vanligt. Har ingen dator, till exempel, annat än den på mitt Sydsvenskan-jobb, vilket liksom tagit bort det sista incitamentet att sitta i en lånad lägenhet och blogga på kvällarna. På kvällarna gör jag annat och som alla andra, mestadels på Möllan. Det är lite som att gå i skolan igen att vara tillbaka här. Sitter man nånstan tillräckligt länge kommer alla man känner, känner till eller möjligen bara känner igen att ha gått förbi. I Malmö bär jag av nån anledning dessutom bara platta skor. Det är nog ett symptom, men på vad ska jag lägga ut texten om någon annanstans.

Jag ville egentligen bara skriva att jag tagit mig samman och köpt nya nya Isley Brothers-plattan. »Baby Makin' Music«. Konceptet är lite je ne sais quoi, löjligt kanske?, men det mesta med baby makin' i titeln brukar låta bra (som Billy Paul till exempel: »Let's Make a Baby«). Och utan att ha en aning om vad jag pratar om egentligen, jag och rocken är ju liksom inte LIKE THIS, så känns det som om I.B är ett slags soul-Stones. Pålitliga. Kompetenta. Eller såhär, kommer ni ihåg när alla använde ordet »habil«? Dessutom är det ett sätt att kunna lyssna på R Kelly utan att behöva göra politik av det, vilket jag tippar är ett dilemma jag delar med exakt 0% av befolkningen, men ändå.