2006/04/12

En småtaskig resegarderob & glad påsk!

Jag har just slängt ner saker i en resväska inför Riga och som vanligt konstaterat att jag inte äger några kläder lämpliga för potentiellt kalla storstadsvistelser överhuvudtaget. Eller jo, det gör jag, men inga jag direkt trivs i, vilket just nu skulle vara ett par riktigt decent jeans och dito gympadojor. Nu är jag blott halvdecent eftersom jeans och gymapdojor är det svåraste som finns att köpa. Däremot kom min förtidspensinerade svarta polotröja väl till pass, eftersom den polerade upp de småtråkiga jeansen och dito skorna till åtminstone någon sorts glans. (Höll på att skriva Carolyn Besette men jag känner mina begränsningar och ändrar det till, well, nåt annat. Dessutom är skorna fejkade 15-kronors Adidas från Kuala Lumpur). Jag är rädd att jag, så fort jag eventuellt börjar tjäna mer pengar, kommer att skaffa mig en tvättäkta klassisk garderob. Alla shoppingtips om att man inte ska köpa hem ännu en svart överdel är liksom skrivna för såna som jag, och är man en sån som jag så går det in genom ena ögat och ut genom det andra.

Tack Gunilla för Vincent-tipset förresten – businesslunchen erbjuder enligt hemsidan rätter ur sympatiska kokböcker av Two Fat Ladies, Rick Stein och Nigella Lawson. Sticky chocolate pudding (åååh) är nog precis vad en människa behöver efter en förnedringsflight med Ryanair.

Glad påsk och stay away from the hårdkokta äggen.